منتدى شقاح
اهلا وسهلا بك زائرا ارجو التسجيل للاستفادة من خصائص المنتدى والمشاركة به بفاعلية

منتدى شقاح

منتدى تعليمي وثقافي واجتماعي
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  اليوميةاليومية  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  العاب فلاش مباشرةالعاب فلاش مباشرة  العاب فلاش مباشرة 2العاب فلاش مباشرة 2  العاب فلاش 3العاب فلاش 3  طقس الاردنطقس الاردن  موقع حلو للأطفالموقع حلو للأطفال  موقع تعليمي للأطفالموقع تعليمي للأطفال  القرآن الكريمالقرآن الكريم  لوحة مفاتيح عربيةلوحة مفاتيح عربية  دليل المواقع الاسلاميةدليل المواقع الاسلامية  تقويم اسلامي  التحويل الى الهجريالتحويل الى الهجري  
بحث غوغل
Google
مواضيع مماثلة
    الصحف
    New Page 1

    القدس

    الأيام

    الاقتصاديه

    اليوم

     الشرق الاوسط

    cnn

    bbc

    اخبار الخليج

    العربيه

    البيان

    الجزيرة

    المدينة

    الرياض

    الوطن

    عكاظ

    الوطن

    الرايه

    سيدتي

     

    الجزيرة
    عدد الزوار

    .: عدد زوار المنتدى :.

    احصائيات
    هذا المنتدى يتوفر على 2800 عُضو.
    آخر عُضو مُسجل هو حنين دودين2017 فمرحباً به.

    أعضاؤنا قدموا 4953 مساهمة في هذا المنتدى في 3592 موضوع
    المواضيع الأخيرة
    » سلسلة دروس conversation Starter speak english
    الجمعة سبتمبر 19, 2014 5:12 am من طرف هيثم مومني

    » الضوء (بوربوينت)
    الإثنين أغسطس 19, 2013 4:37 pm من طرف عدي الشقيري

    » من أشعار الإمام علي ابن أبي طالب رضي الله عنه
    الثلاثاء أبريل 30, 2013 9:26 pm من طرف Batool Alghazo

    » أبيات أعجبتنييييييييي جداً وجداً وجداً ..
    الجمعة فبراير 22, 2013 10:10 pm من طرف Batool Alghazo

    » أبيات أعجبتنييييييييي جداً وجداً وجداً ..
    الجمعة فبراير 22, 2013 10:09 pm من طرف Batool Alghazo

    » من أعظم ما علمتني إياه الرياضيات ..
    الجمعة فبراير 22, 2013 9:55 pm من طرف Batool Alghazo

    » كن في الحياة مثل الفاصلة .. ولا تكن كالنقطة ..
    الجمعة فبراير 22, 2013 9:50 pm من طرف Batool Alghazo

    » تسمية الماء حسب مكان خروجه ..
    الجمعة فبراير 22, 2013 9:47 pm من طرف Batool Alghazo

    » في كتابة الهمزة
    الجمعة فبراير 22, 2013 9:43 pm من طرف Batool Alghazo

    » نصائح من العصر الجاهلي
    السبت فبراير 09, 2013 11:00 pm من طرف Batool Alghazo

    » المقابلة
    السبت فبراير 09, 2013 10:56 pm من طرف Batool Alghazo

    » الطباق (من ألوان البديع)
    السبت فبراير 09, 2013 10:54 pm من طرف Batool Alghazo

    » من هو الفيروز أبادي ؟
    السبت فبراير 09, 2013 10:49 pm من طرف Batool Alghazo

    » كيف نفرق بين ظن بمعنى أيقن وبين ظن بمعنى شك؟؟
    السبت فبراير 09, 2013 10:39 pm من طرف Batool Alghazo

    » ألفاظ يستوي فيها التذكير والتأنيث
    السبت فبراير 09, 2013 10:35 pm من طرف Batool Alghazo

    » من أساليب الكناية
    السبت فبراير 09, 2013 10:32 pm من طرف Batool Alghazo

    » إهداء إلى (بشار الأسد)
    الخميس يناير 24, 2013 6:44 pm من طرف Batool Alghazo

    » المشاكل تجلب العطايا إذا ما نظرنا إلى الجانب الإيجابي فيها
    الإثنين يناير 21, 2013 3:26 am من طرف Batool Alghazo

    » وإن لدى العواجز لحكمة
    الإثنين يناير 21, 2013 3:21 am من طرف Batool Alghazo

    » موقع مفيد جدا جدا .. وخاصة قسم(الاستماع ، التكلم ، واللفظ).....check it
    الإثنين ديسمبر 10, 2012 10:10 pm من طرف Batool Alghazo

    facebook
    تقويم اسلامي

    شاطر | 
     

     كيف تقوم بـ "Critical Reading" في تخصص اللغويات

    استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
    كاتب الموضوعرسالة
    raedgazo
    مشارك مميز مع مرتبة الشرف
    مشارك مميز مع مرتبة الشرف


    الاوسمة





    عدد المساهمات : 1689
    تاريخ التسجيل : 12/10/2010

    مُساهمةموضوع: كيف تقوم بـ "Critical Reading" في تخصص اللغويات   الخميس مايو 26, 2011 4:18 am

    Dear Brothers and Sisters,

    Critical reading is
    really important and helpful for a linguistics student. In fact, it is
    essential for any persons involved in academic situations. Here, I will
    write some tips that might shed light on the topic and may benefit some of you who are interested.

    Before I impact on discussion, let me draw your attention towards one point which is there are a lot of books talking about Critical Reading and Thinking and I will cite one book at the end of the tips
    .

    I will divide my topic into 6 parts.
    The first part will talk about the definition of Critical Thinking in general
    The second part will talk about the definition of Critical Reading in particular
    The third part will talk about what some people think of "Criticism"
    The fourth part will talk about what the Critical Reading focuses on
    The fifth part will talk about how we evaluate "arguments"
    The last part will talk about the questions that we should ask ourselves as we read in order to do "Critical Reading"


    The First Part

    the definition of Critical Thinking


    Critical
    Thinking is a cognitive activity, associated with using the mind. It is
    to think in critically analytical and evaluative ways. It is to use
    mental processes include attention, categorization, selection, and
    judgment



    The second part


    the definition of Critical Reading

    Critical reading requires you to focus your attention much more closely
    on certain parts of a written text, holding other information in mind



    The third part

    what some people think of "Criticism"

    Some people assume that ‘criticism’ means making negative comments. As a
    result, they refer only to negative aspects when making an analysis.
    Critical evaluation means identifying positive as well as negative
    aspects. What works as well as what does not



    The fourth part

    what the Critical Reading focuses on

    Critical thinking focuses on ‘argument’.
    a- contributing argument: reasons
    b-the overall argument

    Now, let me move on to discuss what "contributing arguments" and the overall argument mean

    Contributing arguments
    They are the individual reasons

    The overall argument
    it presents the author’s position

    For example,

    The overall argument is

    Increasing prison sentence is not the only way to stop crimes

    The contributing arguments are:
    Crime was high even when punishments were more weighty.
    Prison teaches people how to be more skilled as criminals.
    Criminals who are imprisoned are more likely to take part in increasingly serious crime when released.
    Most crime is committed by people who are illiterate and lack work-related skills. Education rather than punishment is needed



    The fifth part

    how we evaluate "arguments"

    In order to evaluate arguments we need to go to other sources, either people or material resources to check.



    The last part

    the questions that we should ask ourselves as we read in order to do "Critical Reading"

    First of all you should ask yourself two question before you read any piece of writing
    The first one is
    WHO THE AUTHOR
    The second is
    WHO THE INTENDED AUDIENCE ARE

    If you read a A Journal Article, the questions you should ask as you read are:


    a- What is the research question that the article asks?
    b- What assumptions/presuppositions are involved in asking/framing the question the way the authors do? (assumption: Something taken for granted or accepted as true without proof. (presuppositions: a supposition made prior to having knowledge)
    c- How were the data gathered?
    d- What potential for bias was there in the gathering of the data?
    e- What are the authors’ presuppositions involved in the way they collected that data?
    f- What assumptions/presuppositions are involved in drawing those conclusions from that evidence?

    If you read a textbook, the questions you should ask as you read are:

    a- What is the broader conceptual field that concepts belong to?
    b- Do they contrast with each other, or with concepts introduced elsewhere? Which ones? (concepts : unit of knowledge)
    c- If the author presenting a taxonomy, what range of phenomena are covered by the taxonomy? (taxonomy: it refers to a classification of things or concepts
    d- Are the categories posited mutually exclusive or intersecting?
    e- What are the concepts useful for? (What kinds or research questions do they allow us to pose?)
    f- What assumptions/presuppositions are involved in framing the subject matter the way the concepts do?


    _________________
    صلى الله على محمد صلى الله عليه وسلم
    سبحان الله وبحمده، سبحان الله العظيم
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
     
    كيف تقوم بـ "Critical Reading" في تخصص اللغويات
    استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -
    » تحميل كتاب Critical Care Nursing

    صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
    منتدى شقاح  :: التعليمية :: اللغة الانجليزية :: Reading القراءة-
    انتقل الى: