عدد الزوار |
.: عدد زوار المنتدى :.
|
احصائيات | هذا المنتدى يتوفر على 2807 عُضو. آخر عُضو مُسجل هو 8gx8gx8gxigx فمرحباً به.
أعضاؤنا قدموا 4953 مساهمة في هذا المنتدى في 3592 موضوع
|
المواضيع الأخيرة | » سلسلة دروس conversation Starter speak englishالجمعة سبتمبر 19, 2014 5:12 am من طرف هيثم مومني » الضوء (بوربوينت)الإثنين أغسطس 19, 2013 4:37 pm من طرف عدي الشقيري » من أشعار الإمام علي ابن أبي طالب رضي الله عنه الثلاثاء أبريل 30, 2013 9:26 pm من طرف Batool Alghazo » أبيات أعجبتنييييييييي جداً وجداً وجداً .. الجمعة فبراير 22, 2013 10:10 pm من طرف Batool Alghazo » أبيات أعجبتنييييييييي جداً وجداً وجداً .. الجمعة فبراير 22, 2013 10:09 pm من طرف Batool Alghazo » من أعظم ما علمتني إياه الرياضيات .. الجمعة فبراير 22, 2013 9:55 pm من طرف Batool Alghazo » كن في الحياة مثل الفاصلة .. ولا تكن كالنقطة ..الجمعة فبراير 22, 2013 9:50 pm من طرف Batool Alghazo » تسمية الماء حسب مكان خروجه .. الجمعة فبراير 22, 2013 9:47 pm من طرف Batool Alghazo » في كتابة الهمزةالجمعة فبراير 22, 2013 9:43 pm من طرف Batool Alghazo » نصائح من العصر الجاهليالسبت فبراير 09, 2013 11:00 pm من طرف Batool Alghazo » المقابلة السبت فبراير 09, 2013 10:56 pm من طرف Batool Alghazo » الطباق (من ألوان البديع)السبت فبراير 09, 2013 10:54 pm من طرف Batool Alghazo » من هو الفيروز أبادي ؟السبت فبراير 09, 2013 10:49 pm من طرف Batool Alghazo » كيف نفرق بين ظن بمعنى أيقن وبين ظن بمعنى شك؟؟السبت فبراير 09, 2013 10:39 pm من طرف Batool Alghazo » ألفاظ يستوي فيها التذكير والتأنيثالسبت فبراير 09, 2013 10:35 pm من طرف Batool Alghazo » من أساليب الكناية السبت فبراير 09, 2013 10:32 pm من طرف Batool Alghazo » إهداء إلى (بشار الأسد)الخميس يناير 24, 2013 6:44 pm من طرف Batool Alghazo » المشاكل تجلب العطايا إذا ما نظرنا إلى الجانب الإيجابي فيها الإثنين يناير 21, 2013 3:26 am من طرف Batool Alghazo » وإن لدى العواجز لحكمة الإثنين يناير 21, 2013 3:21 am من طرف Batool Alghazo » موقع مفيد جدا جدا .. وخاصة قسم(الاستماع ، التكلم ، واللفظ).....check it الإثنين ديسمبر 10, 2012 10:10 pm من طرف Batool Alghazo |
|
| Word Stress | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
raedgazo مشارك مميز مع مرتبة الشرف
الاوسمة
عدد المساهمات : 1689 تاريخ التسجيل : 12/10/2010
| موضوع: Word Stress الأربعاء أبريل 27, 2011 2:24 pm | |
| What is Word Stress? In English, we do not say each syllable with the same force or strength. In one word, we accentuate ONE syllable. We say one syllable very loudly (big, strong, important) and all the other syllables very quietly.
Let's take 3 words: photograph, photographer and photographic. Do they sound the same when spoken? No. Because we accentuate (stress) ONE syllable in each word. And it is not always the same syllable. So the shape of each word is different.
click word to hear shape total syllables stressed syllable PHO TO GRAPH 3 #1 PHO TO GRAPH ER 4 #2 PHO TO GRAPH IC 4 #3
This happens in ALL words with 2 or more syllables: TEACHer, JaPAN, CHINa, aBOVE, converSAtion, INteresting, imPORtant, deMAND, etCETera, etCETera, etCETera
The syllables that are not stressed are ‘weak’ or ‘small’ or ‘quiet’. Native speakers of English listen for the STRESSED syllables, not the weak syllables. If you use word stress in your speech, you will instantly and automatically improve your pronunciation and your comprehension.
Try to hear the stress in individual words each time you listen to English - on the radio, or in films for example. Your first step is to HEAR and recognise it. After that, you can USE it!
There are two very important rules about word stress:
One word, one stress. (One word cannot have two stresses. So if you hear two stresses, you have heard two words, not one word.) The stress is always on a vowel
| |
| | | raedgazo مشارك مميز مع مرتبة الشرف
الاوسمة
عدد المساهمات : 1689 تاريخ التسجيل : 12/10/2010
| موضوع: رد: Word Stress الأربعاء أبريل 27, 2011 2:26 pm | |
| Stress in Simple Words: One-Syllable Words: If they are pronounced in isolation, they are said with primary stress.
Two-Syllable Words: A. Verbs: • The second syllable of the verb is stressed if it contains a long vowel or a diphthong or if it ends with more than one consonant: pursuit /pejsu:t/ arrive /ejraiv/ attract /e'trukt/ assist /ejsist/ • The first syllable is stressed if the final syllable contains a short vowel with or without a final consonant: enter /jente/ open /jeqpen/ equal /ji:kwel/ • The first syllable is stressed if the final syllable contains /eq/: follow /jfmleq/ borrow /jbmreq/
B. Adjectives: • Two-syllable adjectives are stressed according to the same rule of two-syllable verbs: divine /dijvain/ correct /kejrekt/ lovely /jlrvli/ even /ji:ven/ hollow /jhmleq/
C. Nouns: • The first syllable of the noun is stressed if the second syllable contains a short vowel. money /jmrni/ product /jprmdrkt/ larynx /jluriŋks/ • The second syllable is stressed if it does not contain a short vowel. estate /ijsteit/ balloon /bejlu:n/ design /dijzain/
Three-Syllable Words: A. Verbs: • The middle syllable is stressed if the last syllable contains a short vowel and ends with only one consonant: determine /dijto:min/ encounter /iŋjkaqnte/ • The final syllable is stressed if it contains a long vowel or a diphthong, or if it ends with more than one consonants: entertain /entejtein/ resurrect /rezejrekt/ B. Nouns: • The middle syllable is stressed if it contains a long vowel or a diphthong: disaster /dijzg:ste/ potato /pejteiteq/ • The first syllable is stressed if the final and the middle syllables contain a short vowel: quantity /jkwmntiti/ cinema /jsinime/ C. Adjectives: • The first syllable is always stressed in three-syllable adjectives: opportune /jmpetju:n/ derelict /jderilikt/ insolent /jinslent/ anthropoid /junhrepnid/
COMPLEX WORDS Complex words are of two major types: words made from a basic stem word with the addition of an affix, and compound words, which are made of two (or occasionally more) independent English words (e.g. ‘ice-cream’, ‘armchair’). We will look first at the words made with affixes; these will be called affix words. Affixes are of two sorts in English: prefixes, which come before the stem (e.g. prefix ‘un- stem ‘pleasant’ = ‘unpleasant’) and suffixes, which come after the stem (e.g. stem ‘good’ suffix ‘-ness’ = ‘goodness’).
Affixes will have one of three possible effects on word stress: 1. The affix itself receives the primary stress: • ‘semi-’ ‘circle’ /jso:kl/ ‘semicircle’ /jsemiso:kl/ • ‘person’/jpo:sn/ ‘-ality’ ‘personality’ /po:sjnuliti/
2. The word is stressed just as if the affix was not there • ‘pleasant’ /jpleznt/ ‘unpleasant’ /rnjpleznt/ • ‘market’ /jmg:kit/ ‘marketing’ /jmg:kitiŋ/
3. The stress remains on the stern, not the affix, but is shifted to a different syllable: • ‘magnet /jmugnet/ ‘magnetic’ /mugjnetik | |
| | | | Word Stress | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |